A szerencse forgandó!

2015.10.25 07:58

A szerencse forgandó!

 

”Legyen nálad egy sorsjegy, hogy ha a szerencse be akar jönni hozzád, akkor ne zárt kapukat találjon.”

 

(Mérő László)

 

„Zsákbamacskát tessék! Nálam mindenki nyer valamit! Tessék, csak tessék!”

Szinte minden búcsúkor hallani ezeket a szavakat. Sőt, lehet tombolát is húzni, horgászni, célba lőni stb. Vidám hangulat uralkodik. Már messziről lehet érezni a finom mézespuszedli illatát. A vattacukornak már alig-alig lehet ellenállni. A kürtőskalács után pedig igazán csurog a nyálunk.

Sikoltozó gyerekeket lehet hallani, amint élvezik a hinták és a játékok kavalkádját. Közben pedig harsog a zene, kicsit talán már túl hangosan is.

 

Pár gyermekkori emlékemet idézem most fel. Vajon mennyire voltam szerencsés?

A búcsúk hangulatát mindig is szerettem, vakon is részesültem élményekben. Az árusok megengedték, hogy kézbe vegyem játékaikat, megcsodáljam a szép faragott szobrokat stb.

Egyik alkalommal már messziről meghallottam a zsákbamacskát osztogató néni hangját.

Gondoltam, miért is ne próbálnék szerencsét?

Izgatottan tapogattam a formásabbnál formásabb csomagocskákat.

- Melyiket is válasszam?

Tudtam, nincs idő túl sok gondolkodásra.

Fogtam tehát egy formásabbnak látszót.

- Ezt kérem – mondtam mosolyogva.

Amikor kinyitottam, nem is értettem hirtelen, mi van benne.

- Ez meg micsoda?

- Zseblámpa! – mondták kuncogva családtagjaim.

Ekkor már én is nevettem, még a könnyem is kicsordult.

- Nesze semmi, fogd meg jól! Lámpa, hisz én a fény túlsó oldalán, a sötétben vagyok!

Szerintem az eladó is rájöhetett, miről van szó, mosolygott, hogy minket nevetni látott!

A híres lámpa még ma is anyai nagymamám tulajdonát képezi, s mivel a nevezetes napon velünk volt, kellemes emlékeket idéz fel benne, ha csak ránéz.

 

Egy másik alkalommal a horgászatot próbáltam ki. A szüleim segítettek a halacska kifogásában.

- Na vajon most mit nyertem? – villant át rajtam.

Sajnos egy plakátot! Azonban az árus nagyon rendes volt, kiválthattam valami más egyenértékű ajándékra.

 

A céllövészetet is kipróbáltam, csak úgy, a tréfa kedvéért. Persze apu segített. Nem találtunk el semmit. Utólag mesélték, hogy a céllövöldés behúzta a nyakát, mikor látta mi a helyzet, nehogy ő legyen a kiszemelt c    élpont.

 

Ilyen értelemben nem állt mellém a szerencse. Más vonatkozásban azonban igen. Boldog voltam, amikor felvettek angol tagozatra a középiskolába, majd később egyetemre. Sikeresen elvégeztem, utána Istennek hála, azóta is van munkám. Érzem, fontos és hasznos feladataim vannak, ez az élet egyik legnagyobb ajándéka. A családi körülményeimért is hálás vagyok, ez is külön adomány!

Sorsjeggyel, vagy anélkül, mindezeket megkaptam. Az életem komoly oldalát nézve, a szerencse mellém állt. Inkább úgy mondanám, Isten gondoskodik rólam és szeretteimről. Kell ennél több?