Zumba® mint terápia II.

2014.03.26 16:52

Zumba® mint terápia II.

 

A sok-sok apró sikerélmény fontossága mellett, rengeteget jelent a tánc önbizalom növelő hatása.

Mielőtt azonban erre rátérnék, beszélnünk kell arról milyen fontos, ki és hogyan oktat bármilyen sportot, mert az oktató személye rendkívül sokat jelent.

 

Évekig próbálkoztam megbarátkozni a vízzel és megtanulni úszni. A víztől való félelmem nem hogy csökkent volna, inkább nőttön-nőtt. Akik velem foglalkoztak, nem vették tudomásul félelmeimet, olyan feladatokat és gyakorlatokat végeztettek el velem, melyek még fokozták aggályaimat (lenyomtak a víz alá, hogy megtapasztalhassam, a víz úgyis feldob; hanyatt fektettek, hogy érezzem, milyen lebegni a vízen, azonban semmilyen empátiát nem mutattak).

Még volt számos rossz élményem, de nem részletezem. Lényeg, hogy soha nem tudtam igazán megszeretni a vizet, s ez a mai napig is így van!

 

A tánccal azonban más a helyzet!

Vikitől mindig olyan feladatokat kapok, melyeket meg tudok csinálni. Időnként, ha kételkedek magamban, ő akkor is tudja, képes vagyok rá!!! Valóban, azon veszem észre magam, hogy a nehezebb gyakorlatok is mennek, pedig előtte azt gondoltam volna, nem tudom majd megcsinálni.

 

Oktatóm tudja, mire vagyok képes, tudja, hogyan építse fel a feladatokat. Most már magam is tapasztalom, hogy sikerül elsajátítanom a merengue, salsa, cumbia, bachata lépéseit.

 

Gyermekkoromban sokat ábrándoztam arról, hogy én is zenére táncoljak, mint annak idején atletizáló osztálytársaim.

Ha valaki évekkel ezelőtt azt mondta volna nekem, hogy egyszer táncolni fogok… nem hittem volna el. Most pedig megvalósíthatom vágyaimat!

 

Rengeteget jelent számomra oktatóm lelkesedése, türelme, ösztönző, motiváló személyisége. Nem mindennapi dolog megtapasztalni, amikor együtt örülünk, ha sikerül valami nehéz lépéskombinációt megoldani.

Ha valami még nem megy, nem erőltetjük, hanem vissza-visszatérünk rá!

Most már nem riadok meg egy-egy „kihívástól”, mert tudom, a mérce akkora, hogy sikeresen veszem majd az akadályt, esetleg több időt vesz igénybe. Időből pedig van bőven, hiszen hosszú távra tervezem a táncot, s tudom, még sok, szép élmény vár rám, melyről beszámolhatok!